vineri, 25 iulie 2008

Dracula sau Vlad Tepes?

Zilele astea am fost cu ai mei in excursie la Bran. Cand a venit vremea pentru suveniruri, spre deosebire de turistii straini, faceam tot posibilul sa ocolesc orice suvenir pe care statea scris "Dracula".
" De ce apare peste tot? De ce nu gasesc ceva simplu cu castelul si ATAT?!"
Dracula-n sus, Dracula-n jos... trebuie sa recunosc ca niciodata nu m-a fascinat obsesia unora pentru liliacul evoluat cu pelerina. Cateva informatii despre Vlad Tepes ar fi fost mult mai binevenite decat despre "alter ego-ul"sau.
Gandindu-ma la straini am reusit, totusi, sa imi schimb parerea statornicita cum ca "fenomenul" Dracula este un dezastru cultural.
Am presupus ca nu ar exista Castelul Bran sau ca ar exista, dar fara legenda lui Dracula. Am mai presupus ca in Anglia, de exemplu, exista Legenda lui Cualard, un vampir recunoscut pentru ferocitatea atacurilor sale, si ca mai exista si acum castelul in care a trait: Narb Castle.
Probabil mi-ar fi facut mare placere sa ajung la Castelul Narb si sa cumpar fel de fel de suveniruri cu inspaimantatorul vampir Cualard, fara sa ma intereseze prea mult persoana din viata reala (corespondentul Tepesului nostru).

Acum depinde de fiecare: Dracula sau Vlad Tepes? Pe mine excursia asta m-a facut sa ii accept pe amandoi.

P.S.: 1. Asta nu m-a convins sa imi iau suvenir cu Dracula.
2. Dracula sucks. This isn't an offence. He literally sucks. Got it? :)

Niciun comentariu: